måndag 12 juli 2010

Håller tummarna


Har tillbringat hela förmiddagen med att få telefontid på vårdcentralen sen att vara på vårdcentralen för provtagning och undersökning, sen att vänta på apoteket för att få ut medicin.
Jag har någon form av bakterie som rumlar runt i kroppen som nu ska elimineras med hjälp av antibiotika. Hostan ska lindras med hostmedicin, och jag ska förhoppningsvis bli frisk och sluta hosta. Antibiotikan gör mitt skinn känsligt för solsken så jag får inte uppehålla mig för mycket i solen så jag får hålla mig i skuggan vilket i sig inte är så jobbigt med tanke på att temperaturen ligger runt 30 strecket där.

Nu håller jag tummar och tår att det ska hjälpa och att jag ska bli frisk. Har ingen lust att vara sjuk längre nu. Vila har inte hjälpt därför fick det bli droger också.
Till helgen ska jag ju hem till E och bara vara med henne och B ett dygn. Ska bli så gött att bara umgås. Nu ska jag ligga på soffan och vila mig och låta antibiotikan äta bakterier i lugn och ro, och hoppas på att de äter fort och mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar