tisdag 27 juli 2010

En sommar lista

Namn: Astrid, Anna-Carin

Piercingar: 4 hål i ena örat och 3 i det andra

Tatueringar: 3

Längd: 170 cm

Skostorlek: 40

Hårfärg: Grått

Är du kär i någon: Ja

Önskar du att du bodde någon annanstans: Nej

Tänker du på självmord: Nej

Tycker andra att du är attraktiv: Ingen aning

Vilket shampoo använder du: Head & shoulders

Vilken parfym använder du: Musk by Alyssia Ashley, om jag kommer i håg den

Vad är du rädd för: Att något ska hända mina nära och kära

Gillar du att tvätta: Gillar vet jag inte, det är en sak som måste göras

Gillar du Berg-och-Dalbana: NEJ!!!!!!!

SENASTE...

Film du hyrde: Minns inte

Film du köpte: De gamla hederliga Beck filmerna med Gösta Ekman

Låten du lyssnade på: Skvalradio

Låten du hade på hjärnan: Bara om min älskade väntar

Låten du laddade ner: Minns inte

Personen du ringde: Jobbsamtal

TV program du tittade på: Room Service repris

Personen du tänkte på: Mina vänner i Stockholm som jag får träffa i morgon

FAVORIT...

Mat: Sushi

Låt: Bara om min älskade väntar (just nu i alla fall)

Sak att göra: Fiska tillsammans med mannen

Sport: Gillar att titta på det mesta, blir lite extatisk vid stora mästerskap

Dryck: Vatten och kaffe till vardags, rosé eller bubbel till fest

Kläder: Beror på om jag jobbar eller är ledig

Film: Forrest Gump

Bil: En bil som är billig i drift som man kan dra båttrailer med

ANTAL...
Gånger du varit kär: Som det känns nu har jag bara varit det på riktigt en gång, nämligen nu

Gånger ditt hjärta brustit: Vet inte, ett par

Hjärtan brustit på grund av dej: Vet inte

Gånger ditt namn varit med i tidningen: Familjeannonser, någon insändare i fackliga sammanhang, någon gång när jag var liten i sportsammanhang

Ärr du har på kroppen: Blindtarmen, gastric by pass, leksaksbil nära ögat, stort skrubbsårs ärr på knäet från jag lärde mig cykla, knivskärnings ärr i samband med matlagning och sen några i själen också

SENASTE...

Bok du läste: Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen (deckare)

Personen du fick mail av: Jobbmail

Personen du fick brev av: Mitt fadderbarn Maria i Uganda

Personen du fick sms av: Vännen A-M

Gången hela din familj åt middag tillsammans: Åt med mannen i går kväll, släktmiddag minns jag inte

ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: Plockat undan, jobbat, ätit frukost, druckit kaffe

Var det kul: Funkar

Hur tidigt stiger du upp: Till vardags 06, när jag är ledig mellan 7 och 8 men sen sover jag gärna middag när jag är ledig

Gillar du att slåss: Nej. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid

Vad ska du göra ikväll: Packa inför Stockholmsresan

Är du seriös: Alltid på jobbet, privat skiftar det nog

Vad är du allergisk mot: Trädpollen, gräs, gråbo, penicillin och idioter

Var har du ont: Diskbråcket gör sig ständigt påmint

Använder du hårspray: Nej

Kan du stå på händer: Nej, det tror jag inte i alla fall

Favoritserie: Sex and the city

ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: Salt

Gillar du ketchup: Ibland

Är du glad nu: Jajamen

Var du glad igår: Ja

Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja, det har blivit några genom åren

Vad dansar du till: Det som svänger

Stockholm är: Min sommarstad

Göteborg är: En stad jag nog borde besöka på riktigt nån gång

Kan du sjunga: Hellre än bra

Mer värt än guld: Kärlek

Spaghetti eller makaroner: Makaroner (stuvade)

Ett land jag helst vill besöka: Nya Zeeland

Ska bli skoj: Åka på Pride, träffa släktingarna, fiska, läsa o vila, kallas semester

Ska inte bli skoj: Vet inte

Sparar till: En ny båt

Väntar på: Semester (timmar kvar)

Pålägg som gäller: just nu rökt ost, men det varierar

Dagens dryck: Kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar