onsdag 7 juli 2010

Lagom tempo


Känner mig privilegierad även om det är en ny företeelse för mig. Jag har inga möten inbokade förrän efter semestern, telefonen är tyst, mailen i princip obefintlig och få personer på jobbet. Jag hinner tänka alla tankar till slut. Börjar med något kan jag jobba med det tills jag känner mig klar utan att ha en tid att passa. Känns otroligt lyxigt. Ska försöka spara de här dagarna i minnet till hösten när jag troligtvis inte kommer att ha samma lyx. Kalendern är redan ganska full inför hösten, men samtidigt så känns det väldigt roligt. Sedan jag började mitt nya jobb i mars så har det varit en vår i orienteringsfas och nu är jag inne i en förberedelsfas och till hösten då ska det börja hända grejer. Det är också en fördel med lugna sommarveckor. Jag hinner tänka, analysera och reflektera. Underbart.

Hostan hänger i sig men den börjar bli lindrigare, sakta men säkert. Jobbigt dock att inte kunna sova ordentligt på nätterna. Försöker ignorera den och ta det lugnt.
Eftersom hela släkten befinner sig på semester så ska jag i eftermiddag ta mig en cykeltur för att vattna blommor och plocka in post. Kan vara en skön avslutning på dagen och sen är det dags för ytterligare en semifinal match i fotboll.

Längtar redan till helgen även om det bara är onsdag. Åker troligen till stugan och njuter. Nästa vecka och helg har mannen jour så då kan vi inte hitta på nåt tillsammans så det gäller att passa på. 3 veckor i dag kvar till semestern. Ska bli väldigt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar