måndag 26 juli 2010

Slutspurt


Slutspurt inför semestern. Plocka ihop grejer, asluta en del, planera en del och bara försöka ha lite koll på läget så jag kan gå på semester utan att behöva tänka på jobbet. Sätta frånvaromeddelade på mailen och koppla om telefonen är viktigt att komma i håg.
Vädret är grått i dag, men det spelar ingen roll. Jag är ju ingen sol och bad människa så att det där med väder är inte så viktigt när jag ska vara ledig. Jag tycker så klart att det är bra om det inte regnar men även de dagarna är sköna. En bok, ett korsord eller en bra film funkar som semesteraktivitet för mig. Annars kommer semestern blir lite hit och dit i år. Lite Stockholm och Pride, lite besök hos släkten i Halland, lite sommarstuga, lite hemma och däremellan dagar för spontanaktiviteter. Ser bra ut. Håller tummarna att jag och mannen ska kunna få tre veckor tillsammans men det finns en risk för att det bara blir två. Skulle det bli så lutar det åt att jag går tillbaka lite tidigare och sparar några dagar till senare tillfälle.
I helgen var vi i stugan och fiskade. I alla fall på lördagen. Det blev en bra fisketur även om början var så där. Dagen slutade med en tappad fisk, 7 för små och 3 i båten. Det är inte illa pinkat. Sånna fiskedagar är bra. Söndagen regnade inne, det är inte kul att packa ihop i regnet. Det är skillnad om det börjar regna när man är ute, då funkar det. Vi har även packat i hop havsfiske grejer inför Hallands trippen. Hoppas på lite fiske även där.
Nu är det dags att ta tag i dagen och försöka få tiden att gå så snabbt som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar